Menu
Din indkøbskurv

Kvalitet og garanti

Bike.co.uk garanterer solide og kvalitative produkter. Derfor kan du forvente, at vi leverer dine produkter i top stand. Hvis dit køb ankommer beskadiget, vil vi samarbejde med dig for at finde en passende løsning. Den juridiske garanti gælder for alle varer, du køber hos os. En juridisk garanti betyder, at et produkt er eller bør være det, som forbrugeren med rimelighed kan forvente, at det er. Nogle produkter er også omfattet af en producentgaranti fra leverandøren. Denne garanti er ikke til hinder for den retlige garanti. Nedenfor er den juridiske og producentens garanti:

Juridisk og producentgaranti


Mangler ved produktet, som beviseligt skyldes en materiale- og/eller fabrikationsfejl (og som derfor ikke skyldes normal slitage), repareres gratis af sælgeren på nedenstående betingelser (punkt 1 og 2). Dette hvis manglerne rapporteres til sælgeren så hurtigt som muligt efter, at de er opdaget.

1. Garantikravet gælder ikke for skader, nedbrud og/eller tab som følge af:

  • manglende overholdelse af sikkerheds- eller brugsanvisningerne;
  • normal brug og alder;
  • at køber ikke (i tilstrækkelig grad) sørger for rettidig, korrekt og regelmæssig vedligeholdelse i overensstemmelse med vedligeholdelsesvejledningen hos en anerkendt specialist;
  • skarpe genstande, kæledyr og andre ting, der ikke har noget at gøre med normal brug af personer
  • genmontering, uagtsomhed, uagtsom vedligeholdelse, uheld, misbrug eller brug til konkurrence eller kommercielle formål;
  • transport af kunden;
  • som ikke er relateret til materiale og udførelse, f.eks. brugernes manglende overholdelse af kravene;
  • ændringer af produktets udseende eller overflade, som ikke påvirker dets funktion;
  • reparationer eller indgreb udført af personer, der ikke er skriftligt autoriseret af sælgeren;
  • forkert installation, justering eller reparation;
  • klimatiske påvirkninger som f.eks. forvitring af maling, korrosion og/eller rustdannelse.

2. Dette skal ske skriftligt, umiddelbart efter at manglen er konstateret, mod forelæggelse af en kopi af din købsaftale, betaling og garantibevis.

Hvis der fremsættes krav om service, der ikke er omfattet af garantibetingelserne, skal sælgeren opkræve omkostningerne hertil hos køberen. Dette er op til sælgerens skøn. For at undgå at blive overrasket af uforudsete omkostninger som beskrevet ovenfor, anbefaler vi dig at konsultere de dokumenter, der følger med dit produkt, for at få en mulig forklaring og/eller løsning på din klage.

Køber har pligt til at begrænse skader på produktet. Udvidede eller andre krav er udelukket. Efter en rimelig gennemgang (af sælger) forud for en service sag, kan omkostninger (ud over de ovennævnte garantiperioder) blive opkrævet hos køberen.

  • Ovenstående producentgaranti gælder kun for den første ejer.

Fra Bike.nl anvender vi følgende garantibetingelser:

1.1 Bike.nl BV garanterer, at cykler er fri for konstruktions- og/eller materialefejl, alt i det omfang det følger af disse garantibetingelser.

1.2 Hvis produktet i garantiperioden (se artikel 2) viser sig at være defekt på grund af materiale- eller konstruktionsfejl, vil Bike.nl inden for garantiperioden erstatte disse dele med nye eller renoverede produkter eller dele. Alle udskiftede dele og produkter bliver Bike.nl's ejendom.

1.3 Garantien ydes kun inden for garantiperioden og mod fremvisning af den originale faktura eller kvittering (med angivelse af købsdato, modelnavn og stelnummer, hvis relevant) sammen med det defekte produkt. Bike.co.uk kan nægte garantiservice, hvis disse dokumenter ikke er indsendt eller er ufuldstændige eller ulæselige.

1.4 Bike.nl er den sælgende part, og som forbruger indgår du en købsaftale med Bike.nl. Derfor er Bike.nl også dit første kontaktpunkt med hensyn til garantien.

1.5 Garantien kan kun påberåbes af den første ejer af den købte cykel og kan ikke overdrages.

1.6 Den garanti, som Bike.nl yder i henhold til disse betingelser, påvirker ikke muligheden for at sagsøge sælgeren i henhold til de almindelige, faktiske bestemmelser i den borgerlige lovbog.

1.7 For yderligere garantibetingelser henvises til manualen til dit produkt.

1.8 Det anbefales altid at foretage et første serviceeftersyn inden for 3 til 6 måneder, ellers kan et garantikrav blive afvist. Hvis der er foretaget service, skal det kunne påvises, at den er gennemført.

Garantiperiode Cykler:


2.1 Du kan kun gøre krav på garantien, hvis du kan dokumentere det originale købsbevis. Garantien begynder at gælde på købstidspunktet. Hvis cyklen er købt i en butik, skal du selv medbringe cyklen til en vurdering af garantien, hvis der er nogen klager.

2.2 Der ydes 24 måneders garanti for konstruktions- og/eller materialefejl på rammene i 24 måneder. Maling på stel, forgafler og fælge er dækket af en 12-måneders garanti. Der er ingen garanti for misfarvning af dele og lak.

2.3 Der gælder 24 måneders garanti på elcyklernes motor og 12 måneders garanti på andre elektriske dele som f.eks. styring, sensor, oplader og display.


2.4 Forgafler, støddæmpere og alle andre dele er omfattet af den samme 12-måneders garanti.

2.5 Der ydes ingen garanti på dele, der er udsat for slitage, såsom dæk, sadler, pedaler, greb, kæder, kabler og bremser, undtagen i tilfælde af konstruktions- og/eller materialefejl.

2.7 Der ydes heller ingen garanti i tilfælde af rustdannelse efter brug. Spray eller smør delene godt for at forhindre rustdannelse.

2.8 Der er 24 måneders garanti på et batteri. Batterier, der erklæres defekte inden for garantiperioden (24 måneder), repareres eller udskiftes gratis af Bike.nl.

2.9 Normal slitage/tab af batterikapacitet er ikke dækket af garantien. Med tiden mister et batteri en del af sin kapacitet. Et batteri må højst miste 15 % af sin kapacitet på årsbasis. Batterier mister også kapacitet, når de ikke er i brug. Hvis batterierne ikke oplades til tiden, og der opstår dyb afladning, er dette ikke dækket af garantien. Et batteri bør helst oplades mindst hver måned og opbevares i et passende område, hvor det ikke er for koldt eller varmt (helst opbevares i stuetemperatur). Du finder en fuldstændig beskrivelse af optimal vedligeholdelse af batteriet i manualen og på batteriet. Se vedligeholdelsestips fra ANWB her: https://www.anwb.nl/fiets/fietsaccu/onderhoud-fietsaccu-in-de-winter

Cykler købt online:

3.1 De samme garantibetingelser gælder for cykler, der er købt online via bikefactory.dk, som for cykler, der er købt i butikker. Følgende gælder dog: For cykler købt online er der en fortrydelsesfrist på 14 dage. Inden for denne frist kan købet annulleres. Forudsat at cyklen ikke er blevet brugt, kan fortrydelsesretten påberåbes. Afbestilling vil blive behandlet i samråd med Bike.nl.

Bakfiets og trehjulede cykler:

4.1 For trehjulede og trehjulede leveringscykler gælder de samme betingelser for garanti på ramme og (elektroniske) dele.

4.2 Der gælder 12 måneders garanti på bagageboks, regnslag og stænger for både tohjulede og trehjulede ladcykler.

4.3 Tab af farve på kroppen og/eller kropsdele er ikke dækket af garantien, dette kan ske på grund af daglig brug og/eller eksterne klimatiske faktorer som UV-stråling, fugt og varme.

4.4 Garantien bortfalder, hvis beholderen udsættes for overdreven belastning. Det er tilrådeligt altid at kontrollere ladcyklens specifikationer med hensyn til ladekassens tilladte lasteevne.

4.4 I tilfælde af en fysisk eller psykisk tilstand anbefales det kraftigt at undersøge med plejeren, om en trehjulet cykel er inden for mulighederne. Det er dit eget ansvar. Vi kan give dig rådgivning fra Bike.co.uk.

Andre produkter (tilbehør og beklædning):

5.1 Alle andre produkter er underlagt den lovbestemte garanti og den garanti, der gives af leverandøren.

Garanti fra leverandøren


Inden du sender en garantianmodning til os, anbefaler vi, at du tjekker garantibetingelserne hos leverandøren af produktet. På cykler giver leverandørerne f.eks. længere garanti på visse dele af cyklen end på andre dele og ingen garanti på f.eks. vedligeholdelsesproblemer. Læs derfor altid leverandørens garantibetingelser.

Garantibetingelserne for elcykler og alle vores leverandører kan findes i tabellen nedenfor:

Ramme

Elektriske dele

Batteri

Forgaffel og fjedre

Andre dele

Spand

Garantibetingelser

Bike.co.uk

2 år

1 år

2 år

1 år

1 år

QWIC

2 år

2 år

2 år

2 år

2 år

Her

SENSA

5 år

2 år

2 år

2 år

2 år

Her

POPAL

2 år

1 år

2 år

1 år

1 år

Her

MERIDA

100 år

Lak 1 år

Her

PUKY/VOLARE

2 år

1 år

Her

CANGOO

2 år

1 år

2 år

1 år

1 år

1 år

SUPERSUPER

2 år

N/A

N/A

1 år

1 år

Her


I tvivlstilfælde er det de relevante tekniske tjenester, der træffer afgørelse.

Produkter i kassen


Hvis du modtager en cykel i en kasse, skal du selv samle nogle dele. Den lovbestemte garanti og leverandørens garanti gælder for en cykel i en kasse. Husk, at hvis du får en cykel leveret i en kasse, er der ingen garanti for, at du kan samle cyklen (forreste stænklap, forhjul, styr, sadel, sadelrør og pedaler), justere dele (bremser og eventuelt gear) og vedligeholde din cykel (sprøjte og smøre for at undgå rust).

Indsend et garantikrav

Hvis du mener, at problemet med dit produkt er omfattet af garantien, skal du altid kontakte vores kundeservice. Når du sender os en e-mail om en eventuel garantisag, vil vi gerne bede dig om at sende nogle oplysninger, så vi kan hjælpe dig hurtigst muligt:

  • Dit ordrenummer (købt online) eller dit kvitteringsnummer (købt i vores butik). Ordrenummeret kan findes i din ordrebekræftelse, og kvitteringsnummeret er anført øverst på din kvittering.
  • En klar beskrivelse af problemet med produktet (Hvad er defekt? Hvornår er det sket? Hvordan er det sket?)
  • Et foto af skaden eller manglen. Drejer det sig om en defekt i en bevægelig del (f.eks. et hjul, en kæde eller en krank på en cykel)? Så vil vi gerne bede dig om at tage en video af den og sende den til os pr. e-mail
  • Et telefonnummer, hvor vi kan kontakte dig
  • Hvis garantien vedrører en cykel, og den er ældre end tre måneder, skal du også angive, om cyklen allerede har fået sit første serviceeftersyn.

Hvis du indsender garantianmodningen pr. telefon, vil vi stadig bede dig om at sende en e-mail med ovenstående oplysninger. Når vi har modtaget garantianmodningen via e-mail, vurderer kundeservice, om der er tale om en garantisag eller ej. Du vil modtage et svar på din garantianmodning fra kundeservice inden for tre arbejdsdage. Hvis der er tale om en garantisag, kan løsningen være erstatning, reparation eller ombytning.